een week furbei - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sophie Boogaard - WaarBenJij.nu een week furbei - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sophie Boogaard - WaarBenJij.nu

een week furbei

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

17 September 2014 | Kenia, Kisumu

Jamboho, de eerste week en vele indrukken zijn we alweer verder.

De reis is soepel verlopen, beetje lang in Dubai gezeten, maar met een bierreke in de Ierse pub op het vliegveld ging de tijd snel.. Vanaf het vliegveld stond Taxichauffeur Sam al op ons te wachten, samen met zijn maatje Sammie(..) met de tuctuc, om onze bagage te vervoeren.

Goed.. na een 20 minuten durende hobbelige rit met tuctuc's, fietstaxi's en hier en daar een verdwaalde politieagent, kwamen we aan op ons woonadres voor de komende 3 maanden. Het was een warm welkom met vele vele kinderen en onze Mama Mary, die tot nu toe echt al heerlijk voor ons heeft gekookt. (Mama betekent overigens 'Vrouw' in het Swahili. Voel me daarom ook iets meer op m'n gemak om haar Mama te noemen;) ).
Eerst wat gegeten voor 'ons welkom heten' kregen we een korte rondleiding naar onze kamers, douche en wc. Mooi kamertje voor mezelf met een bed en een kast, een koude maar heerlijke douche (betere straal water dan in de VBH geh) en dan wel een gat als wc, maar das effe wennen. Ook de nachten zijn even wennen, omdat we in een 'slum' (krottenwijk) wonen, zijn er vele verschillende geluiden; van huilende honden en echt waar; knorrende vogels, tot het geluid van swingende muziek en tuctuc's, die op ons pleintje komen parkeren.

Voor de rest al flink ziek geweest, naar ziekenhuis en medicatie gekregen, dus we zijn weer helemaal beter! Bon!
Daardoor wel 2 dagen vertraging gekregen om onze projecten te gaan bezoeken. Deze dag al wel veel info gekregen over hoe ze te werk gaan bij Pandipieri en wat er van ons verwacht wordt. Morgen gaan we dan echt rondgeleid worden en daar hebben we allen zin in. Daarover zal ik de volgende keer weer wat vertellen. jeee

Mijn Keniaanse nummer is btw +254 702 986 934

HAYA (zegt men hier in een gesprek; betekent OK en lopen dan weg)

Liefs, Sophie

• 18 September 2014 - 08:14

Papa:

Hoi Sophie,
    Ben blij te lezen dat je weer bent opgeknapt. Hopelijk blijft het hierbij (goed uitkijken waar je wat eet?)
    Vandaag begint het "echte" werken, hopelijk ga je er veel plezier aan beleven en veel van opsteken. We gaan het lezen/horen.
    Dag lieverd, dikke kus, papa